Når abonnentene denne uka får nr. 4 av Norsk Skyttertidende skjer det gjennom en helt ny distribusjonskanal.
Av Tom-Vegard Feltstykket
Fram til nå har vi brukt Posten til å distribuere bladene til våre omlag 8.000 abonnenter. Det har skapt større og større problemer, da Posten har sendt tilbake 6-700 blader i det siste på grunn av manglende adresse. Mange ganger med små feil, eller at disse har fått gateadresse helt i det siste.
Nå har Norsk Skyttertidende inngått en avtale med leverandøren helthjem Mediapost. Det betyr at abonnentene får bladet levert i postkassen sammen med morgenavisen. Også dersom du ikke abonnerer på en lokalavis, men likevel gjennom avisbudet.
– helthjem Mediapost dekker 89 prosent av landets husstander. De som er ikke er dekket, vil få magasinet levert som før med Bring. Det som ikke dekkes er henholdsvis postbokser, Finnmark fylke, og enkelte andre områder med få og spredte adresser, forteller Kaja Palmer Sørholt i helthjem Mediapost.
Distribusjonen skjer over tre dager. De første abonnentene fikk sitt blad i dag, mens de resterende skal ha det i løpet av denne uka.
– ETTERSOM vi har gått over til ny leverandør er vi avhengig av AT DE SOM IKKE MOTTAR BLAD denne uka (og faller innunder beskrivelsen over), gir BESKJED MED EN GANG SLIK AT VI KAN TA OPP DETTE. Dessuten levere bladet som mangler. Dette skjer på mail: nst@dfs.no, sier redaktør Tom-Vegard Feltstykket.
For de med registrerte postboksadresser, er det mulig å endre adressen i medlemsregisteret til en gateadresse. De vil da få magasinet levert om morgenen, såfremt det er innen helthjem Mediapost sitt distribusjonsområde.
Ta eventuelt kontakt på nst@dfs.no for adresseendring. Dette er helt frivillig. Fordelen med å endre adresse fra postboks til gateadresse vil være at bladet kommer på døren kortere tid etter utgivelse enn før.
OPPDATERING-MELDING TIL ABONNENTENE:
ANGÅENDE LEVERING AV NORSK SKYTTERTIDENDE:
I dag har vi fått flere henvendelser ang. ny distribusjon av bladene. Vi tar alle henvendelser seriøst, og har tatt opp utfordringen med leverandøren i dag. Bladet skal selvsagt leveres på rett sted til rett tid - det er det vi betaler for.
NOEN SVAR fra distributøren:
De som bor i blokk vil i utgangspunktet, der det ikke er mulig å legge i postkassen, leveres på dørmatta. DE SOM IKKE ØNSKER dette sender mail til nst@dfs.no med navn og full adresse, så får de heller bladet sendt via Posten. De må da påregne noen dager ekstra postgang (inntil ei uke).
Det skal ikke leveres tilfeldig i blokker, men til korrekt adresse. Dersom noe annet skjer så er det viktig at vi får beskjed med navn og full adresse til nst@dfs.no, så blir det tatt opp med vedkommende som er bud (via helthjem Mediapost). SLIK SKAL DET IKKE VÆRE.
Helthjem Mediapost vil sjekke mulighetene for å få tilgang til felleskassene, slik at disse kan benyttes.
HÅPER på forståelse for at det i en overgangsfase vil være utfordringer, men jeg lover at jeg personlig tar tak i alle henvendelser. Så send meg mail på tvf@dfs.no eller melding på FB.
Målet er at alle skal få bladet til rett tid - ALLTID! Det skjedde dessverre ikke med Posten.