Slik kan du holde orden i ungdomsgruppa.
Utdanningsavdelingen, Skytterkontoret.
Etter at skyteskolen er ferdig begynner en jobb med å organisere en ungdomsgruppe med 5-10 nye skyttere - i tillegg til de dere allerede har. Dette stiller krav til ungdomsutvalget i form av god planlegging og god informasjon.
Et nyttig verktøy i denne sammenheng er noe som kan hjelpe til å holde orden i "rotet". Vedlagt i denne saken ligger et forslag til et slikt verktøy.
Excel-arket du kan laste ned her består av tre ulike ark:
Terminliste - stevner og treninger i samme liste
1. Terminliste hvor du legger inn både trening og stevner i samme liste. Lista inneholder også egne felt til hvem som skal være instruktør og hvem som har ansvar for å melde på til de ulike stevnene, samt hva som er tema på treningen.
Treningstider
2. Tabell som viser treningstid for ungdomsskytterne. Hvis dere skyter i flere lag og over flere kvelder er det greit med en enkel oversikt som viser hvem som skyter når. Tabellen inneholder også ruter hvor man kan fylle inn hvilket lagsvåpen og utlånsjakke skytterne bruker.
Oversikt over lagsvåpen
3. Det tredje arket inneholder en tabell hvor du kan føre oversikt over hvem som bruker de ulike utlånsvåpenen. "Våpenkabalen" kan ofte være vanskelig å finne ut av hvis dere har mange ungdomsskyttere som ikke har eget våpen. En slik tabell er et must når man skal melde på til stevner og mange av skytterne skal bruke de samme våpnene.
Husk at dette kun er et eksempel på hvordan man kan lage seg "system i rotet".
For å laste ned må du klikke på de tre prikkene øverst til høyre og deretter trykke "Last ned".