Hopp direkte til innhold

Velkommen til Lyngdal skytterlag
i Vest-Agder skyttersamlag

Årsmøte 2022

Solveig Jensen og Oddvar Fredriksen utnevnt som æresmedlemmer. Bjørn Vidringstad og Kåre Vidringstad hedret for god planlegging og gjennomføring av Dyrskuet

Årsmøtet 2022 utnevnte to nye æresmedlemmer; Solveig Jensen og Oddvar Fredriksen. Kåre Vidringstad og Bjørn Vidringstad ble hedret for fantastisk god planlegging og gjennomføring av årets Dyrsku og ikke minst de gode Dyrsku resultatene.

Innledning
Lyngdal skytterlag arrangerte årsmøte lørdag den 29. oktober i skytterhuset på Skrumoen. Vanlige årsmøte saker ble behandlet, det ble valgt styre og andre viktige roller i skytterlaget. Ingen store endringer i styret, May Elin Frøyland fortsetter som leder og med seg i styret har hun Steinar Skoland, Bjørn Vidringstad, Tor Arne Spilde, Oddvar Fredriksen og Bjørnar Foss. Ungdomsleder Hanne Svindland Vidringstad fortsetter også, og hun har med seg Torbjørn Dragland, Oddvar Fredriksen, Terje Høyland og Petter Marius Omland i Ungdomsutvalget. Årsmøtet kunne godkjenne regnskap og budsjett med positive tall, takket være meget god kostnadsstyring fra kasserer og nøkternhet fra medlemmene. Økonomien er en utfordring med stigende ammunisjon priser og strømpriser, derfor måtte desverre ammunisjon prisene til medlemmene justeres noe opp for å kunne balansere budsjettet for 2023. Økte priser er absolutt ikke ønskelig i en tid med utfordrende rekrutteringsarbeid etter Covid. Styret og ungdomsutvalget har dermed en viktig jobb med rekruttering og å søke om økonomisk støtte der dette er mulig.

To nye æresmedlemmer
Lyngdal skytterlag utnevnte to nye æresmedlemmer under årsmøtet lørdag den 29. oktober. De to nye æresmedlemmene er Solveig Jensen og Oddvar Fredriksen. Begrunnelsen for utnevnelsen er lang og tro tjeneste for Lyngdal skytterlag selv om de ikke er aktive skyttere selv. De er begge ildsjeler som alltid stiller opp når skytterlaget har skytter arrangementer og i forbindelse med dugnadsarbeid for Dyrskuet.

Heder og ære til skytterlagets representanter i Dyrskuet
Årsmøtet takket skytterlagets representanter i Dyrsku komiteen for et fantastisk arbeid med å få Dyrskuet på beina igjen, og det med positivt økonomisk resultat i 2022. Årsmøtet gratulerte med fantastisk planlegging og gjennomføring til Bjørn Vidringstad, Kåre Vidringstad og Oddvar Fredriksen som er skytterlagets representanter i Dyrskuet.

Se også Årsrapporten for 2022 her